01 April, 2014

Terjagakah Talian Hayat Aku??


Assalamualaikum....


 Hubungan antara manusia seboleh-bolehnya kita nak jaga. Hubungan antara mak ayah, suami dan isteri mahupon antara kawan-kawan disekeliling kita sebolehnya,nak tak nak kena jaga, kena jaga hati diorang 'kemah keming' tapi hati sendiri takde maknanya orang lain nak jaga.Tapi pernah tak kita fikir hubungan kita dengan Yang Maha Pencipta macam mana??Elok terjaga atau tidak?? Subhanallah kadang-kadang aku pon tergolong dalam kalangan yang lalai. Mudahnya hati ini lalai dengan nikmat duniawi yang ternyata sementara.






Bila aku kata aku sedang berubah, kadangkala diri ini terbabas juga
Maka tegurlah, bukan menghukum
Sayangilah, bukan memfitnah
Maafkanlah, bukan membenci
Mudahkanlah, bukan menyusahkan

Jadi ingatkanlah aku, bukan mengejek
Kerana diri ini masih lemah 
Mudah terlupa, mudah terleka
Bantulah aku duhai teman

Bimbinglah aku Ya Allah
Kerana Engkaulah satu-satu talian hayat yang aku ada








5 comments:

Jari Manis said...

Assalam Ayu yang tomei tu...lama tak bersiaran ek

Betul tu...ramai yg terlupa untuk menjaga hubungan dgn Allah mereka lebih pentingkan hubungan sesama manusia. Termasuklah akak JM ni kekadang TERLALAI..apa tak nya..ingat Allah semasa nk SOLAT je..sedangkan Allah sentiasa bersama dan melihar gerak geri kita kan..marilah kita sama2 muhababah diri termasuk akak ni..

Kita kita jaga hubungan denga Allah, in sha Allah hubungan kita dengna manuasi akan terjaga..

Ahakss..panjang pulak komen nyeee

fasha said...

hai awak. me also feel the same..mmg btol.hbgn dgn Allah tu kne jge dlu kan...

Scha Nazri said...

Kita manusia biasa. Yg sering buat kesilapan. Sya pun selalu lalai. Termakan hasutan syaitan. Huhu. Just banyakkan baca Al-Quran dan Insya-Allah semuanya selamat. Amin :)

::EIDA:: said...

lama tak bersiaran fizah. hehehe.. sesuka je panggil fizah. heee ~ dekatkan diri kita dengan NYA, itu je kunci hidup ni.. aminn ;))

Azian Elias said...

salam kenal..


semoga ALLAH sentiasa kukuhkan iman kita.. AMEEN.