15 June, 2013

Rezeki Lampu Merah

Assalamualaikum..


Sebentar tadi aku sempat tengok  Majalah 3,tetiba sebak ermmm kagum tengok anak- anak jalanan di Bandung yang tidak punya apa-apa ke hulu  hilir mencari rezeki. Alhamdulillah kalau nak dibandingkan dengan kita di negara sendiri ternyata lebih baik.




 Anak jalanan ini tanpa sedikit rasa malu, berusaha menghiburkan hati orang ramai. Dan antara anak jalanan yang terselit di tv tadi ialah 57KUSTIK yang merupakan pemuzik jalanan asuhan RMHR.

Pada mulanya rezeki mereka di lampu merah menagih sedikit rezeki dari manusia, kalau bernasib baik insyaallah lepas untuk sesuap nasi. Namun akhirnya anak-anak jalanan ini berjaya ke pertunjukkan muzik. Betol la rezeki dimana-mana asal kita rajin dan bertindak. 



57KUSTIK


All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them


 Pepatah di atas meyakinkan bahawa siapapun berhak mempunyai mimpi dan mencapai mimpi tersebut. Seperti kelima pemuzik jalanan yang bergabung dalam group
57KUSTIK ini yang terdiri daripada Andri , Yadi, Ipan, Ari dan  Alif

Saat menjadi pemuzik di Simpang Dago  mereka hanya bermimpi, mimpi mereka hanya berharap agar boleh hidup yang lebih baik. Bahkan
57KUSTIK juga tidak pernah membayangkan boleh berada satu panggung dan berganding dengan Saxophonist senior berasal dari California, Dave Koz di salah satu event muzik jazz.



Layan jugak diorang main muzik jazz, pandai plak kaki iolls terhentak-hentak dengar  diorang main muzik ihikkss. Situasi macam ni kadang-kadang beri semangat baru untuk terus berusaha. Ayuh uolls kita kejar mimpi insyaallah betulkan niat and just do what you love.


Impian takkan menjadi kenyataan jika kita tidak bermimpi. Dan mimpi takkan jadi kenyataan kalau sekadar bermimpi








14 comments:

Anonymous said...

Utk pengetahuan cik, 57kustik pernah diundang ke Malaysia sebagai wakil Indonesia utk World Youth Jazz Malaysia. Tahun 2012, pertama kali mereka naik kapal terbang..seluruh band mengucap syukur dan menangis. Kami rasa bangga dgn mereka, tutur kata lembut, humble dan talented. www.worldyouthjazzfest.com

HaFizaH aYu said...

Tengs for infrmation cik anymous..insyaallah jazzfest next year nati kne pi tp msti 57kustik xde dah

Amanina Mads said...

itu lah remaja malaysia kdang2 tak reti nk bersyukur

nadia farahida said...

setuju sangatttt, just do what we love! :) baru benda tu betul2 datang dari hati.

::EIDA:: said...

betul.. dulu masa ida g bandung, heyyy kesian tgok diaorang meminta minta.. kita nk bg rasa serba salah sangatt.. bagi sorang, sepoloh datang ntii.. hukhuk

::EIDA:: said...

betul.. dulu masa ida g bandung, heyyy kesian tgok diaorang meminta minta.. kita nk bg rasa serba salah sangatt.. bagi sorang, sepoloh datang ntii.. hukhuk

jarimanis said...

Uikk ada blog rupanya lehh sggah selalu :-)

Mereka tidak pernah rasa malu dan penat kan sbb dh biasa idup susah klau kt msia hmmm no komen heeee

Mek Onie said...

buat sesuatu yang kita suka,inshaAllah mendatangkan faedah...

deno said...

bersyukur kita di sini :)

IFA Athirah said...

yeahh!mari kite bersama2!!ehehe

ejulz said...

x pernah dengar lagi lagu diorang ni.. nak dgr la nnti.. :)

Bantuan anda diperlukan.. plizz "Bantuan anda diperlukan.."

アヌム said...

Salam ramadhan :)

Mek Onie said...

peghibur jalanan pun dah boleh jadi retiskan :D

Mek Onie said...

peghibur jalanan pun dah boleh jadi retiskan :D